Sunday 20 March 2011

09 - 13.01.10 - ALLAH TUHAN YANG SATU1I SYAHADAH SYAHID313 KITA


02
Sekali persetua ada seorang Raja Keinderaan Alam Indera Kayangan. Susur-galur salasilah Tuanku berketurunan kepada Bukit Seguntang; maka daripada kami cucu-cicit terpilih dengan pilihan ini telah menjadi Meka di Pulau Penjurit, Medjai di Pulau Besar, Megat di Pulau Sembilan9 pada akhir zaman kini.

2010/1431 Berlakunya dua kali gerhana ini dimana kedua-duanya jatuh pada hari Juma'at juga. Pada tarikh 15 Muharam bersamaan 1 Januari dalam bulan penuh mengambang dan 29 Muharam dalam bulan jatuh 15 Januari pula. Kedua-duanya gerhana bulan dan matahari ini berlaku dalam 1satu bulan sebagai petanda hari sudah hampir dekat perihal Ketuanan Melayu kita akhirnya.

Hatta,
Mari lah kita tidak bersilat Pulut
Silat Si Luncai dan Pak Pandir
Kerana di sini ada maruah
Yang di tanggung;
Di sini ada kewajipan
Yang di pikul;
Di Tanah Melayu Nusantara ini...

Wasiat dan amanah kepada yang sudi bersudi kepada kita untuk memikul beban panji hitam ufuk timur kini telah bermula di tanah-ranah keturunan megaT Panji Alam, megaT Kembar A'li dan megaT Alang DiLaut. Tugas kita amat lah berat di tanggung-penanggung...

Penanggung Ilmu Kalam berKalam nasab megaT-megaT di Bagan Dat0' MegaT Negeri Perak DR. Lalu kita berdayung-duyung dan berkayuh-sayuh ke Keramat di-Pulau Benteng Beras Basah; Negeri Perak Darul Ridzuan juga.
Tun Rosli & Roslan Hasnan di Kota Lama Kota DiRaja Kurang-Satu99 penjaga alat-alat kebesaran r0hsia-rahsia Kedaulatan MelayuIslam Melaka kini; 2010-2011.
Siap-Siaga Singgah SinggahLang kita...

(Petikan dari laman blog Ketuanan Melayu Sejagat 'KEMEGA' hasil penulisan Ajar-Ajar Pendita Megat Ainuddin Al-Asyura Bin Megat Mohd Nordin)

No comments:

Post a Comment